Ginecologie si sarcina

Publicat Vineri, 17 aprilie 2015 , de Administrator

Ce alimente refac flora intestinala

Echilibrul florei intestinale este esential pentru o buna functionare a sistemului digestiv si a celui imunitar. Cateva categorii de alimente constituie aliati pretiosi in acest proces.

Revista "Click! pentru femei" iti spune care sunt acestea.

Probioticele si prebioticele a " care e diferenta?

Termenul probiotic a fost introdus in anii a"Ĺ60, prin contrast cu antibioticele (care distrug si bacteriile bune, si cele rele). Probioticele sunt bacterii vii, care intaresc sistemul imunitar si ajuta digestia.¬† Pe de alta parte, ele sunt substante aflate in compozitia legumelor si fructelor a " asa-numitele fibre a " care hranesc si incurajeaza inmultirea bacteriilor benefice din intestin.¬†

Unde gasesti substantele bune

Probioticele se gasesc in iaurturile si in lactatele fermentate precum sana, kefir, lapte batut, dar si in zeama de varza acra sau in drojdia de bere cruda. Din categoria prebioticelor fac parte celuloza, inulina, pectina, samd. Spre exemplu, celuloza se gaseste din abundenta in cereale si leguminoase (fasole, mazare, linte), inulina -  in anghinare, sparanghel, banane sau radacina de cicoare, iar pectina reprezinta fibra solubila din fructele bune pentru gem (mar, gutuie). Deci, o bautura calda pe baza de cicoare sau un mar te ajuta sa dai bacteriilor bune hrana necesara. 

Ai grija ce mananci!

Pentru a-ti mentine si reface flora intestinala, include in dieta urmatoarele:

Lactate fermentate; Fructe si legume de sezon; Alimente bogate in fitonutrienti benefici: usturoi, ceapa, citrice, rosii, varza, conopida, broccoli, sfecla rosie, fructe de padure;  Condimente si ierburi aromatice: cardamom, scortisoara, cumin, ghimbir, menta, nucsoara. Acestea contribuie la evacuarea gazelor intestinale, la reglarea glicemiei si favorizeaza o digestie optima; Orez brun, ciocolata neagra, seminte de in, fulgi de ovaz, ulei de masline, cereale integrale, care usureaza tranzitul si evita balonarea. 

 



» vezi articolul original

Ads